Анна Горкун

СЕО та власниця виноробної компанії «46 Parallel Wine Group»

Про вино

Я люблю вино.  Виноград – особливий  продукт, сировина: він гнучкий, з нього дійсно  можна створити шедевр. І тут велике значення має талант винороба, який втілює свої фантазії, реалізує усі свої знання та навики під час створення вина. 

Нове враження – нове вино. До дощової середи улюбленим буде одне, а для сонячного четверга – зовсім інше. 

 

Про бренд

У назві компанії – 46 Parallel Wine Group -  все достатньо тривіально й просто. Наше виробництво знаходиться в Одесі. Виноград закуповуємо там же, на 46 «виноробній» паралелі . На ній знаходяться відомі французькі регіони Бордо та Бургундія і наша Одесса. 

Ідеєю було донести до споживача цінність, що в Україні можна створювати справді крутезне вино.

 

Про те, як все починалося

У мене була мрія – свій бізнес, але я не знала, який саме. Колись мені хотілося займатися організацією весіль, тому що у цьому багато позитивних емоцій, якось дуже подобалася флористична тема. Але на той момент так і не наважилася це зробити. 

Пропрацювавши багато років СЕО, розуміла, що менеджер, на відміну від власника, зобов’язаний виконувати дії, передбачені стратегією акціонерів. 

Якось чоловік сказав: «Якщо ти віриш, що саме так чинити правильно, але тобі не дозволяють, спробуй реалізувати це сама». Так мрія, досвід та конкретні ідеї переплелися, і ми зробили перший крок: перші інвестиції вклали в бочки, придбали їх у Франції. Купили виноматеріал та заклали його на витримку. Далі почали інвестувати у виробництво.

 

Про модель роботи 

Модель роботи 46 Parallel Wine Group не дуже характерна для ринку. Якщо виробляєш приватну торгову марку під замовлення у когось, як правило, замовляєш вино певної категорії, з певною етикеткою, пляшкою, корком. Далі займаєшся збутом. 

Ми працюємо інакше. Наша компанія налічує з 50 спеціалістів, кожен із них — експерт своєї справи. У нас є винороби, блок контролю якості. Ми особисто закуповуємо все, що необхідно для виробництва продукції. Є збут і маркетинг. Тобто,  повний цикл виробництва. Контролюємо усі виробничі етапи, відбираємо виноградники, контролюємо процес дозрівання та збору ягід, виключно за тими кондиціями, що нам потрібні. Винороби знаходяться на виробництві 24/7. Стоврюють вино безпосередньо в Одесі. Така модель мені значно ближча, ніж перспектива вкладати інвестиції у доволі ризиковане, з огляду на відсутність державної підтримки у виноградарство. 

 

Про створення асортименту

Ми пішли за основним принципом маркетингу 4Р: для кого і який продукт створюємо, як він буде виглядати і де його продаватимемо. Вирішили, що нам необхідно створити преміальну лінійку — дуже вишукану. елітну.. Без жодних втрачених можливостей, які дає дизайн та етикетка, як з точки зору комунікації, так і з естетики. Але під симпатичною етикеткою потрібно було створювати затребуваний на ринку асортимент. Відштовхуючись від цього розуміння, ми почали будувати піраміду нашого бренду. 

Існує чітке переконання, що у масовому сегменті необхідно мати умовний кубік Рубіка, тобто вино на будь-якого споживача, під будь-який смак. Тому ми сформували асортимент із тихих та ігристих вин, із білих, червоних та рожевих, з сухих, напівсухих та напівсолодких. І є у нас особливе вино, для особливих випадків — Кагор. 

Преміум-колекція  складається з витриманих вин. Ми хотіли створити продукт, який не буде схожим на решту вин на ринку. Це вершина майстерності винороба. Він втілює свою мрію, комбінуючи сорти таким чином, щоб вони звучали абсолютно унікально і не нагадували репліки інших витворів виноробного мистецтва. Таких вин створили три колекції. 

На противагу топовій молодіжній лінійці емоційних вин бренду Apostrophe, потрібно було дати споживачеві вишукані, більш легкі, дзвінкі, свіжі вина європейського стилю. Ми взяли сортову групу Піно і показали її у всій красі: червоне Піно Нуар, рожеве Піно Меньє, білий та рожевий Брют, а також біле Піно Грі, яке здобуло срібну медаль на Concours Mondial de Bruxelles 2020. Це велике досягнення. Вершиною творінб наших технологів стала авторська преміальна колекція марочних вин Grand Admiral бренду 46 Parallel.

 

Про важливість етикетки

Для людини в ресторані або у барі етикетка майже не має значення. Для неї важливіші рекомендація сомельє, ціна, а також той факт, може вона замовити келих чи цілу пляшку, і чи може вона спробувати вино до того, як підтвердить своє замовлення. 

У роздрібній торгівлі етикетка виходить на перший план, тому що це перше, з чим споживач контактує. До того, як людина зробить свій вибір, якщо тільки вона не прийшла за конкретним вином, вона буде шукати щось цікаве, привабливе, нове. І тут дуже важливо стати тим привабливим, новим, за чим у споживача потягнеться рука. Потім вона це спробує і не розчарується. Для того, щоб бути особливими й у цьому питанні, ми звернулися до професіоналів та розробили для бренду Apostrophe унікальну етикетку з використанням нейромаркетингових технологій.

 

Про виноробство в Україні

У європейський країнах багатша історія виноробства. Однак, це не означає, що вони почали займатися виноробством раніше, Україна – виноробна країна і має чималий досвід у виноградарстві та виноробстві. Але фокус агросектору інших країн був зроблений саме на виноробстві. Європа виготовляла вино, а ми вирощували зернові культури.  

Виноградників в Україні, на жаль, стає менше. Рентабельність роботи на виноробному ринку дуже низька. Попит формує пропозицію. А на сьогоднішній день більшим попитом користуються імпортні вина. Відповідно, скорочується внутрішнє виробництво. 

Але все не так погано. Українські виробники роблять усе можливе, аби припинити зменшення площі виноградників та збільшити попит саме на вітчизняне вино. 

 

Про культуру споживання вина в Україні

В середньому українець споживає 4,5 літри вина на рік. У європейських країнах цей показник значно вищий, майже у 10 разів. 

На сьогоднішній день українці почали пити більше вина, особливо сухого. Але, незважаючи на зростанння цього тренду, вино все одно залишається святковим напоєм, його мало хто споживає просто так. Буденним напоєм для українця є пиво.  

Взагалі, споживання міцних напоїв зменшується. Люди почали дбати про своє здоров’я. Перспективи для розвитку культури споживання вина в Україні є, тому важливо формувати і підвищувати рівень відповідального споживання

 

Про карантин 

Коли наша компанія виходила на ринок у лютому 2020 року, ми не передбачали таку кризу. Наш план був побудований у стабільній економічній парадигмі, коли ми існували у нормальних умовах, як минулого року, принаймні.

Споживання вина під час карантину не збільшилося, воно перерозподілилося. Якщо раніше люди купували товари у магазинах біля дому, то зараз вони схильні робити свої тижневі закупки у великих супермаркетах або онлайн. 

Був штучний скачок в обсягах продажів в квітні, тому що мережі, на всяк випадок, зробили надлишковий запас товару. В результаті, у наступних місяцях продажі  провалилися, бо ситуація вирівнялась. Стало зрозуміло, що немає нічого більш стабільного, ніж тимчасове. Тому далі почали працювати у звичному режимі. 

Я не боюсь кризових ситуацій, найкращий план — це гнучкий план. Якщо буде щось змінюватися, будемо підлаштовуватися.

 

Про мрії

Хотілося б, щоб наші вина  стали візитною карткою на виноробній карті світу Хочу, щоб люди, які працюють з нами, пишалися досягненнями, які ми втілюємо разом у життя. І дуже хочеться, щоб мої діти пишалися тим, що я роблю.