До гендерної рівності у професійному середовищі лишилося … 170 років

5 липня 2017

Організації і компанії у всьому світі поступово впроваджують політику, спрямовану на досягнення гендерної рівності на робочих місцях. Але, згідно доповіді Всесвітнього економічного форуму, глобально ситуація з працевлаштуванням в цілому та гендерною рівністю зокрема тільки погіршилася, причому у всьому світі.

Згідно даних глобального дослідження компанії Unilever, представленого в Давосі, людству знадобиться не менше 170 років, аби досягти гендерної рівності в економічному секторі! Хоча, якби умови праці були би рівними і для чоловіків, і для жінок, той самий  світовий ВВП збільшився би до $ 28 трлн у 2025 році!

ТОП-10 країн за Індексом гендерної рівності сьогодні виглядає ось так:

  1. Ісландія - 0, 874
  2. Фінляндія - 0, 845
  3. Норвегія - 0, 842
  4. Швеція - 0, 815
  5. Руанда - 0, 8
  6. Ірландія - 0, 797
  7. Філіппіни - 0, 786
  8. Словенія - 0, 786
  9. Нова Зеландія - 0, 781
  10. Нікарагуа - 0, 78

Україна серед 144 країн посідає лише 69-е місце з індексом 0, 700. За нами у рейтингу розташувалися Чилі, Таїланд і Бангладеш.

Найменший розрив між кількістю чоловіків і жінок на посадах спостерігається у сферах освіти і здоров'я. У секторі економіки баланс зміщений на користь чоловіків.  Найбільший же розрив- у політичній сфері.

Найгірша ситуація з гендерною рівністю склалася у Саудівській Аравії, Сирії, Пакистані та Ємені (141, 142, 143 і 144-е місця).

Основні проблеми, які має подолати світ найближчим часом, такі:

  1. Чоловіки мають нарешті почати помічати труднощі, з якими стикаються працюючі мами. Тільки 36% чоловіків вважає, що нерівний розподіл домашніх обов'язків - це проблема.
  2. І чоловіки, і жінки схильні мають позбавитися від впливу стереотипів на робочому місці. Адже і досі більшість людей вважає, що ведення великих проектів, стратегічні зміни роботи компаній - це все прерогатива чоловіків, у той час як планування заходів для колег і формування корпоративної культури - завдання жінок.
  3. Чоловіки хочуть вирішувати питання гендерної нерівності, але їх стримують їхні упередження і страх змін. Те, що жінки недостатньо представлені на позиціях в топ-менеджменті, підтверджують 75% жінок і 59% чоловіків.
  4. І тим не менше, жінок, як і раніше, не хочуть пускати у цей “чоловічий клуб”. 72% опитаних погодилися з твердженням, що “чоловіки із задоволенням грають за правилами “чоловічого клубу”, який є невід'ємною частиною бізнес-сфери”, і це зокрема пояснює той факт, чому жінки усе ще не достатньо представлені на топ-рівні.

Також учасники дослідження компанії Unilever погодилися з тим, що навколишнє суспільство, як і раніше насаджує, стереотипні ролі для чоловіків і жінок:

  1. 61% чоловіків у світі погоджуються з висловлюванням, що “реклама і медіа сприяють формуванню нереалістичних очікувань і тиску на чоловіків як на альфа-самців”;
  2. 63% жінок у світі також погодилися, що “реклама і медіа формує нереалістичний образ жінки”;
  3. 70% респондентів вважають, що було би набагато краще, якби сучасне покоління дітей не було би під впливом гендерних стереотипів, які насаджуються медіа.