22 квітня 2021

DOS & DON'TS. Що робити і не робити під час співбесіди

Олена Борисова
СЕО Сім'ї ресторанів Дмитра Борисова

Проект «Я зможу!» спільно з сайтом пошуку роботи work.ua продовжують підтримувати жінок в їх професійному та кар’єрному зрості. Саме тому ми попросили найкращіх работодавців поділитися своїми порадами, що робити і не робити під час інтерв’ю, і об’єднали їх міні-проект «DOS & DON'TS». Сьогодні своїми порадами ділиться CEO Сім’ї ресторанів Дмитра Борисова – Олена Борисова 

 

«1. У нас в команді працює більше 4000 людей, і ми постійно ростемо. Підбором і адаптацією нових співробітників займається HR-департамент і робить це системно. Я, як СЕО компанії, проводжу співбесіду тільки якщо мова йде про ТОР-менеджмент. На щастя, у нас так побудована система зростання всередині команди, що практично всі директори ресторанів стартували у нас же - з офіціантів і адміністраторів, а ключові співробітники керуючої компанії працюють з нами багато років. Нам рідко потрібно шукати людей «з ринку», звичайно, мова йде про висококласних профільних фахівців. Мене можуть насторожити такі речі: людина прийшла на зустріч, але не спробувала нічого дізнатися про нашу компанію, людина відразу ж починає в негативному ключі говорити про колег по ринку або колишніх роботодавців, обіцяє «вирішення всіх проблем», не кажучи про конкретні інструментах і принципах роботи, або, навпаки, скептично ставитися до всіх озвучених цілей і завдань.

2. Ми не робимо стрес-співбесіди з питаннями-головоломками і не питаємо «ким ти бачиш себе в компанії через 5 років?». Я описую фронт робіт, поточну ситуацію, завдання та стратегію розвитку напрямку на рік. На цьому етапі 90% кандидатів говорять щось із серії «це неможливо». З рештою ми ведемо переговори і починаємо роботу з тим, у кого вистачає експертність, щоб посилити нашу команду, але також вистачає гнучкості, щоб прийняти особливості нашої компанії. Нездійсненних завдань не існує, просто різні завдання вимагають різних ресурсів. Нам потрібні люди, націлені на результат. Якщо людина просто хоче якось виконувати свою роботу, не беручи відповідальності за результат, це точно не той керівник, з яким нам по дорозі.

3. У нас є дуже багато вакансій для людей без досвіду. Для цього ми побудували автоматизовану ефективну систему навчання «з нуля». Тобто можна почати працювати з нульовими знаннями, а через 2-3 роки стати старшим зміни або навіть директором ресторану. Якщо мова йде про ТОР-менеджмент, важливий баланс між професійними та особистими якостями. У будь-якому випадку, експертність – це основа. Але пріоритет у виборі кандидата – за збігом на рівні цінностей і принципів, націленості на win-win партнерство.

4. Щодо зовнішнього вигляду кандидата на співбесіді, для мене важлива загальна охайність. В іншому зовнішній вигляд людини – це простір його вільного самовираження. Корпоративні правила тут можуть застосовуватися тільки, якщо людина працює на кухні або в залі ресторану, на рівні відповідності санітарним нормам. Ніяких упереджень і оціночних суджень щодо якостей співробітника за зовнішнім виглядом у нас немає.

5. Я вважаю неприйнятними будь-які питання, що стосуються особистого життя кандидата».

 

І поки ви шукаєте роботу своєї мрії або готуєтесь до співбесіди, ми пропонуємо вам безкоштовний онлайн курс «З місця в кар’єру», в якому досвідчені експертки допоможуть оволодіти знаннями про правила успішної співбесіди, time management, права та персональні кордони на роботі, менторство, звичку вчитися та перетворювати нові знання на кар’єрні можливості. 

 

Курс створено в партнерстві із студією онлайн-освіти EdEra та з бажанням побачити якомога більше жінок, які побудували вражаючу кар’єру або створили успішний бізнес.