22 квітня 2021

DOS & DONT’S. Що робити і не робити під час співбесіди

Аліна Носенко
Директорка Klitschko Foundation

Проект «Я зможу!» спільно з сайтом пошуку роботи work.ua продовжують підтримувати жінок в їх професійному та кар’єрному зрості. Саме тому ми попросили найкращіх работодавців поділитися своїми порадами, що робити і не робити під час інтерв’ю, і об’єднали їх міні-проект «DOS & DONT’S». Сьогодні своїми порадами ділиться директорка Klitschko Foundation — Аліна Носенко

 

«Обережно — спойлер з самого початку!

Немає нічого кращого, ніж бути собою. І ця проста порада стосується не лише проходження співбесід. Та все ж таки ось кілька інших рекомендацій: 

  1. Будь справжнім/ою. Головна цінність будь-якої компанії — її люди, а тому мета співбесіди — знайти свою людину. Відразу відчувається, коли кандидат говорить завчені фрази, аби сподобатись. Саме тому більше цінуються щирі відповіді, за якими видно живу людину, з власними думками, вподобаннями і принципами.  
  2. Залишай страх позаду. Співбесіда — це не кінець світу, в середньому це займає 30 хвилин, ну, іноді може й 3 години :). Мільйони людей за сотні тисяч років проходили через це і ти теж впораєшся! Важливо знайти спосіб побороти свій страх, переживання. Дихальні вправи, наприклад. А ще корисно рахувати в зворотному напрямку — від 15 до 1. Це стимулює мозок добре працювати і відволікає від переживань. Хвилювання та паніка точно не зіграють тобі на руку, тож знай ідеальний рецепт опанування себе для будь-якої стресової ситуації. 
  3. Пам’ятай про свої таланти. Скласти вражаюче резюме, підготувати блискучі відповіді на запитання і створити образ кандидата мрії неважко, але що серед усіх цих ідеалів робить тебе особливим/ою? Віднайди цю особливість і покажи її! Та все має бути в міру. Якщо проходиш відбір на посаду проєктного менеджера, то вміння робити сальто демонструвати не варто, але вказати як своє хобі чи захоплення можна. Раптом серед твоїх конкурентів є ще один професіонал по сальто? 
  4. Покажи бажання розвиватись. Твій досвід і досягнення — безумовно важливі, але кожен роботодавець цінує співробітників, які здатні постійно вчитись, досліджувати нові сфери. Навіть якщо зараз тобі не вистачає якихось навичок — розкажи, як будеш їх отримувати. Це частково стосується питання про те, де ти бачиш себе через 5-10 років — тут не вимагається чітко розказати образ «майбутнього себе». Питання більше стосується твоїх візіонерських навичок, вміння бачити за горизонт і йти, залучаючи інших, про бажання чогось досягати і, головне, про твої мрії!
  5. Став запитання і уточнюй. Ти плануєш певну частину свого життя присвятити роботі саме в цій компанії, тож твоя задача на співбесіді — не лише продемонструвати себе як ідеального кандидата, але й зрозуміти, чи справді ця робота є гарним варіантом для тебе. Підготуй запитання і в кінці співбесіди обов’язково їх постав. А ще це хороша можливість показати твою зацікавленість у роботі і рівень ознайомлення з діяльністю компанії. Це не менш важливо, бо, на жаль, ще трапляються такі кандидати, яким на співбесіді ставиш стандартні запитання про компанію, а у відповідь тиша… Так точно не має бути. 

Пам’ятай, що все стається вчасно і твоє завжди буде твоїм. Успіхів!»

 

І поки ви осмислюєте прочитане та шукаєте роботу своєї мрії, ми допоможемо вам до неї підготуватися. Прослухайте безкоштовний онлайн курс «З місця в кар’єру», в якому досвідчені експертки допоможуть оволодіти знаннями про правила успішної співбесіди, time management, права та персональні кордони на роботі, менторство, звичку вчитися та перетворювати нові знання на кар’єрні можливості. 

Курс створено в партнерстві із студією  онлайн-освіти EdEra та з бажанням побачити якомога більше жінок, які побудували вражаючу кар’єру або створили успішний бізнес.